Добре дошли в нашия магазин!
Тунинг авто части
BGN
  • USD
  • EUR
  • GBP
  • BGN
  • DKK
  • HKD
  • HUF
  • INR
  • ISK
  • IDR
  • MYR
  • MXN
  • NZD
  • NOK
  • PHP
  • PLN
  • RON
  • RUB
  • SGD
  • ZAR
  • KRW
  • SEK
  • CHF
  • THB
  • TRY
  • JPY
  • AED
  • EGP
  • MDL
  • RSD
  • UAH
BG
Категории

0

Катагории

X-пайп, Y-пайп, H-пайп – Кое да изберем за генерацията ни?

Дата: 2022-11-14

 

Искате да подобрите и къстъмизирате ауспуховата си генерация с цел по-добър звук или допълнителна мощност? Инсталирането на нов mid-pipe (средна част от генерацията) може да е правилното решение.

Мидпайпът е частта от генерацията между катализаторите и крайното гърне, но  някои от случаите мидпайповете идват с интегриран катализатор. Тези тръби играят важна роля в изравняването на потока на ауспуховите газове – по правило, по-равномерният и улеснен поток ауспухови води до повишена мощност.

Има различни видове мидпайпове като най-разпространени са Y-pipe, X-pipe и H-pipe.  Тези пайпове биха подобрили перформънса и звука от генерацията, но всеки има различни плюсове и минуси и трябва да изберете в зависимост от целите ви.

Когато ъпгрейдвате или къстъмизирате вашата ауспухова генерация, можете да изберете различни афтърмаркет Х,У или Н пайпове като при избора ще трябва да се съобразите с фабричната генерация – дали е единична или раздвоена.

Повечето автомобили са стандартно с единична ауспухова генерация, това е най-вече вярно са 4-цилиндровите и някои от 6-цилиндровите двигатели.  При тях мидпайповете са свързани с колекторите и отвеждат газовете към крайното ауспухово гърне, докато при тези с раздвоени генерации газовете са отвеждани от две паралени тръби.

 

X-пайповете са най-популярният тип средна тръба за къстъмизиране на ауспухова генерация. Както може да се очаква от името им, формата им наподобява буквата Х. Повечето спортни автомобили ползват този вид мидпайпове, тъй като те осигуряват значително повече въртящ момент и конски сили в сравнение с другите 2 варианта.  Това е възможно, защото Х-пайпът обединява идващите „на вълни“ от цилиндрите ауспухови газове от цилиндрите в свързващата точка на тръбата. Резултатът е по-плавно отвеждане на газовете и по-малък бак прешър. Наред с това има и подобрение на звука.

Y-пайповете са най-използваните при фабрични ауспухови системи и при неспортни автомобили. Тази конфигурация обикновено е рестриктивна. Афтърмаркет Y-пайповете коригират тази рестриктивност с по-големи размери и диаметри като по-този начин увеличават обема на преминаващите газове, което води по-висока мощност. При Y-пайпа не може да се очаква и подобрение на звука.

 

H-пайповете са изработени от две отделни тръби, идващи от колектора, които биват свързани с по-малка тръба, която обединява двата газови потока. Този дизайн създава по-високо обратно налягане и в следствие от него въртящият момент в ниски обороти се повишава, но е по-малък във високите в сравнение с Y-пайпа. H-пайповете обикновено водят до басово, ниско и плътно звучене, но отново в сравнение с X-пайпа H-пайпът не балансира потоците от газовете толкова добре, но-все пак са по-ефективни от ограничаващите Y-пайпове.

Като заключение може да се обобщи, че изборът на правилен мидпайп зависи най-вече от очакванията и начина на употреба на автомобила. За максимално възможно подобрение може да се спрете на Х-пайп, докато другите два варианта са подходящи за по-умерен тунинг.

На този линк можете да намерите различни предложения за X и Y пайпи.