Дата: 2013-10-17
От единия край на Атлантика Американските производители са били принудени да задушават своите автомобили
(и най-вече спортните), за да отговарят на веведените строги еко норми. За тяхна сметка по това време в Европа,
производителите на автомобили успяват да създадат едни от най-легендарните си модели. Инженерите в Ауди, Ферари, Порше
и БМВ изпадат в тиха лудост, бивайки обладани от пистовите надпревари. През този период V8 моторите получават турбини
и биват монтирани в икономично изглеждащи купета, двигатели с почти изцяло състезателни характеристики се поставят в
на пръв поглед съвсем скромни седани. Случва се така, че татковците са получавали едновременно машина, над която да
издевалтестват през уикендите, и с която да се придвижват спокойно до работата. Автомобили като Ferrari F40, Ауди Куатро,
БМВ М5 са произведения на този лудешки период.
И когато М5 е представен по вереме на Женевския автосалон през 84-та, според много се създава нишата на Performace
седаните. Знаещите отбелязват първото м5 като изглева на нова ера, но всъщност грешат.
Отново в Германия, е вдин скромен тунинг гараж, Мерцедес са правили същото от далечната 1967 година. Нарекли гаража AMG и
в случай че си с дълбоки джобове, те са могли да сглобят за теб много специален Мерцедес. Майсторите разработват мощни
двигатели, както и подобрени скорости и окачвания, които да могат да се справят подобаващо с драстично повишената сила.
Заедно с това клиентът е можел да избира екстри от почти безкраен списък, досущ като в модерен дилър на Порше.
Един от славните AMG модели от 80-то е наречен с недвузначното Hammer (Чук) и се базира на спокойния седан 124 300Е.
Двигателят се предлага в няколко версии - 5.0L, 5.4L, 5.6L и 6.0-литрови, всички V8. Било е възможно модифицирането на
всяка една от платформите на 124 - купе, седан, кабриолет или комби, като подобренията са отнемали близо година.
Всяка модифицирана 124-ка се е променяла тотално и с мощността си от близо 400 конски сили е била идеалният наказателен
автомобил за тероризиране на неподозиращи спортисти.
С 124 300Е Hammer от AMG в никакъв случай не достигат връх в разработките си, но въпреки това успяват да се насочат в
правилна посока, а именно създаването на свръх Мерцедеси, с характеристики на суперкари или казано с други думи - Mercedez
Benz AMG са си чиста проба европейски мъсъли.
AMG се отвръждава като независим тунер на Mercedes-Benz през 70-те години, въпреки че основаването е десетиление по-рано.
Стават известни за пръв пък прези 1971, когато подготвеният от тях 6.3-литров V8 SEC, наречен Rote Sau (Червеното прасе),
винишира втори на "24-те часа на Спа". Успехът на Rote Sau позволява на AMG да се разгърне и да предлага на клиентите си
върхови продукти - мощни двигатели, подобрени окачвания, спирачки, скорости и диференциали, както и луксозни индивидуални
интериор решения. Независимо дали сте собственик на малкия 190Е или на топ изпълнението на SEC, AMG могат да направят
автомобилът ви да е по-бърз, по-завиващ и по-красив.
През 1986 година 385-коньовият Hammer е ускорявал до 100 км/ч за 5 секунди и е пресичал 402-те метра за 13.5 секунди -
значително по-бързо от основния конкурент М5.