Добре дошли в нашия магазин!
Тунинг авто части
BGN
  • USD
  • EUR
  • GBP
  • BGN
  • DKK
  • HKD
  • HUF
  • INR
  • ISK
  • IDR
  • MYR
  • MXN
  • NZD
  • NOK
  • PHP
  • PLN
  • RON
  • RUB
  • SGD
  • ZAR
  • KRW
  • SEK
  • CHF
  • TWD
  • THB
  • TRY
  • JPY
  • AED
  • EGP
  • MDL
  • RSD
  • UAH
BG
Категории

0

Катагории

Hot hatch - VW GOLF 3 GTi

Дата: 2012-05-11

 

 

След като преди време в резюмиран ви представихме развитието на спортните хечебеци си обещахме да разгледаме по-детайлно някои представители на този клас. Ще започнем, разбира се, със широко разпространения у на VW Golf Mk3 GTi 16v. С появата на третата генерация на GTi започват сериозните критики към известната модификация. GTi се предлага с два различни двулитрови двигателя съотвено с мощност 115 к.с и 150. Първият наистина заслужава да бъде критикуван, тъй като не притежава качествата на спортен агрегат, силата му е съсредоточена основно в ниския диапазон обороти, а мощността рязко спада с приближаването на червената граница. 115-коньовате версия се предлага и с автоматична скоростна кутия, а в тази конфигурация автомобилът е съвсен скучен. Всъщност слагането на GTi еблема при този модел е просто хитър трик на маркетинговия отдел на VW.

Съвсем друга е ситуацията с по-мощната 16v версия. Продажбите й стартират през 1992 година. Двигателят с оначение ABF разполага със 150 конски сили при 6400 оборота, наравно е с директните му конкуренти Opel Astra GSi и Ford Escort RS2000. Голфът е по-тежък от тях и като ускорение изостава, леко по-тромав е и по завоите. Но за сметка на това е значително по-солиден, с по-добра спирачна система, строен е с качествени материали, сглобката също е на ниво. Конкретният екземпляр, който тествахме всъщност е малко модифициран. Има спортен чип, конусен K’n'N филтър и подобрена изходяща генерация Remus. Очакваната мощност след този лек тунинг е около 160 к.с. Факт е, че двигателят е доста потентен и залепя от 3 до 7000 оборота в минута. Спирачната система е ъпгрейдната.

Голфът стъпва уверено благодарение на скъсените спортни пружини от Eibach и амортисьорите Bilstein B6 Sport в допълнения с много красивите 17 инчови джанти OZ Hydra с гуми 205/40/17. Автомобилът, както може да се очаква, вози доста твърдо, обикалянето е града е досандно заради множеството неравности и дупки. Но благодарение на подобренията управлението e изключително директно и предсказуемо. Обаче забележителното в конкретния екземпляр е неговият външен вид. Оригиналните брони са подменени от такива на Rieger, харовете са Hella с Angel Eyes. Тези неща, наред с прекрасния червен цвят на автомобила те кара да го просляваш с очи. Погледът се плъзга по красивите форми, от попринцип скучната форма на Голф няма и следа.

Разходиме количката по един планински път с прекрасни овали на Кърджали и освен, че сътворихме една от най-маниашките фотосесии, замерихме ускорението й. Само 7.9 секунди ни бяха нужни, за да подминем границата от 100 км/ч. Рекаро салонът придържа добре тялото на водача и предразполага към спортно шофиране, а с този автомобил това е удоволствие. Затова и ние малко се поувлякохме с летенето през завоите и затова накрая засякохме разход от 12 литра за последните 100 километра. Всъщност с леки подобрения VW Golf 3 GTi става един наистина горещ хечбек: динамичен и секси!